ČKD – často kladené dotazy

Prokazovací povinnost ( např. roku výroby, různých úprav, doplňků či provedení ) je na straně majitele, nikoliv na testační komisi. Je možno oslovit členy komise s dotazem, ale rozhodně dřív než při testacích. 

Dokdy platí „modré“ průkazy HV ?
Platnost průkazů HV vydaných dle vyhlášky 240/2002 Sb. končila dnem 31. prosince 2008. Tyto průkazy vydávalo ministerstvo dopravy a jsou majetkem FKHV. Ta požaduje jejich vrácení – proto nevyhazovat !!!

Musím měnit značku která má začíná „V“?
Značky které začínají „V“ nebo dvojčíslím a V se nevyměňují, pouze modrý průkaz HV za zelený průkaz HV. 

Co musím udělat pro výměnu starého průkazu za nový „zelený“ ?
Pro výměnu starého průkazu za nový, je nutno vozidlo znovu přetestovat. Je vyžadován nový formulář dle přílohy č.3 k vyhlášce  355/2006 Sb. a nové fotografie jiných rozměrů.

Lze přihlásit vozidlo na bílé značky?
Do registru motorových vozidel lze přihlásit nejen vozidlo dovezené ze států EU, kde mělo přidělenu evropskou homologaci (týká se to mladších vozidel ), ale také vozidlo, které bylo v ČR vyřazeno z provozu v období od 1.7.2001 do 30.6.2004. Pokud má vlastník vozidla k tomuto původní velký technický průkaz, který se vyznačuje také tím, že nemá ustřižený roh, s vozidlem absolvuje technickou a evidenční kontrolu, zaplatí pojistné a s vyplněnou žádostí se dostaví na Magistrát, mělo by být jeho odhlášené vozidlo vzato zpět do evidence.

Dovezli mi veterána z „venku“
Řada dovozců se snaží dovést levného veterána ze zahraničí s tím, že je to vozidlo které bylo v zahraničí stále provozováno – tudíž je v původním stavu. Pouze výjimečně se jedná o zachovalá vozidla, většinou jsou to narychlo přestříkané vozy aby šly vůbec prodat nebo vozidla v zahraničí už vyřazená a určená do šrotu. Jejich mechanické a podvozkové skupiny bývají těsně před smrtí. Proto tento způsob nákupu konzultujte s odborníky přes renovace. Z 10 vozidel je to tak jedno které pustíme, ostatní musí projít „repasí“.

Vozidlo mám dobovém stavu, proč mi nechcete dát značku?
Nelze zaměňovat dobový stav s dobitým stavem.
Skupina A1 – (vozidla v původním – dobovém stavu ) je vozidlo tak jak bylo výrobcem dodáváno a provozováno, ve vzácně zachovalém stavu, bez oprav po haváriích, výměně plechů, jsou přípustné pouze výměny běžných dílů – pneu, baterie, svíčky, filtry atd.
Skupina A2 – povoluje opravy laku, opravy po drobné havárii, opravy čalounění, motoru atd.
Skupina A3 – jsou vozidla po repasi nebo renovaci s původními resp. nově vyrobenými díly, které nepřesáhly 50% podíl.
Skupina A4 – jsou vozidla znovu vystavěná z více dílů ( např. jiná karoserie, jiný motor, více jak 50% karoserie znovu vyrobeno.

Neuděláte mi to abych tam nemusel jezdit? Já Vám to vyfotím a pošlu co budete chtít.
Rozhodně neděláme testaci po internetu. Komisaři musí vozidlo fyzicky prohlédnout.

Kontakt na klubové komisaře Vám sdělí i krajští komisaři – pokud nejsou zároveň i  předsedy klubové komise.